8.07.2005

paraphernalia #005



bunch of keys for opening doors to 1. the wellington street apartment one block away from de iconic central mid levels escalator and 2. lighting department's workstations 大房 and 小房 in the academy.

exorbitant property prices in hk bleeds my heart each month as i queue up in the china bank to transfer roots of evil into the bank account of my miserly landlord.

it was love at first sight with the house. that fateful day in sunwise (not sunrise. not typo) building on wellington street in central...

在典型的亚洲家庭里,似乎有着不成文的规定。
亚洲爸爸和亚洲妈妈,总是以管吃管住来表达他们对孩子的爱。
所以,亚洲孩子年纪不小了,却仍然待在父母身边。

这个道理,长硬了的翅膀当然知道,
于是,游学竟成了想飞的心最好的借口。

独自生活了两年,很舍不得,但还是心甘情愿地回来了。
不知道,现在是什么样的人和你在一起过日子。


《我坐在这里》 __________

我怕我会爱上了这个角落
是它看着我日子到底怎么样过
人来人往的出没
有什么样的轮廓
老房子如果有话说
它会说什么
有谁和谁的身影
影响过我什么
有谁含情脉脉
让我惊心动魄
窗口长了眼睛
说不定拍下来拿去广播

我坐在这里看着时间溜过
我的心会不会在这里停泊
站在这里会不会立地成佛
躺在这里会否夜长梦多

其实我讨厌水龙头的回音
滴滴答答地挑拨
告诉我有多寂寞
有谁和谁走过
灯火一下下闪烁
只有老房子记得这些人的承诺
听过谁和谁的呼吸
像潮起潮落
有某某的声音
一句句的隐没
窗帘长了耳朵
说不定录下来拿去广播

在我和某某之前
这里是谁的窝
有谁比谁快活
谁为谁而难过
留下多少指纹
说不定做过一样的动作

我坐在这里看着时间溜过
我的心会不会在这里停泊
站在这里会不会立地成佛
躺在这里会否夜长梦多

我坐在这里会否开花结果



唱.林忆莲 词.林夕
曲.lene marlin/pedersen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home